Scholingsaanbod RevaDidact
Ontdek ons scholingsaanbod: Klinisch redeneren in interdisciplinair dienstverband, het herkennen van gedragsniveaus en cliëntbenadering, en trainingen voor de stroke service. Deze interactieve workshops bieden praktische handvatten voor revalidatieteams en verpleging/begeleiding.
Incompany scholing
Het doel van deze incompany scholing is om als revalidatieteam (behandelaren en verpleging) kennis te verkrijgen over hoe je gezamenlijk cognitieve revalidatie kunt toepassen in de praktijk. Het revalidatieteam wordt geschoold in het gebruik van één model waardoor onderlinge afstemming beter kan plaatsvinden. Daarnaast wordt aandacht besteed aan praktische handvatten om de behandeling interdisciplinair vorm te geven. Voor de verpleging is een belangrijke rol weggelegd in het meetrainen in dagelijkse activiteiten.
Doel en opbouw
Deze scholing is geschikt voor het gehele multidisciplinaire team, zowel behandelaren als verpleging/verzorging.
Doelgroep
Doel van de scholing is:
-
De cursist is bekend met de verschillende cognitieve processen en de gevolgen van de verstoring ervan na hersenletsel.
-
De cursist is bekend met het model van Crosson, het model van Allen en de cognitieve hiërarchie
-
De cursist is bekend met het klinisch redeneermodel van Van Schouwen voor leervermogen en benadering.
-
De cursist kan in multidisciplinair verband bijdragen aan het vergaren van de informatie
Werkwijze
De werkwijze welke binnen deze scholing zijn toepast zijn:
-
De workshop is interactief
-
De cursist krijgt de modellen en hun relaties uitgelegd ondersteund met filmmateriaal
-
Er wordt gewerkt met eigen casuïstiek / beeldmateriaal waarmee de theorie verhelderd wordt.
-
Er worden praktische handvatten geboden in relatie tot de ingebrachte casuïstiek, die direct na de cursus kunnen worden toegepast.
Data
De data wordt nader bepaald bij opdracht. Deze cursus bestaat uit 3 dagen met thema’s in afzonderlijke dagdelen.
Scholing zorgteam
Binnen deze scholing wordt ingegaan op het herkennen van de gedragsniveau en benadering van cliënten in de praktijk.
​
Een model dat vaak wordt gebruikt om gedragsniveaus te begrijpen en de benadering van cliënten aan te passen, is het Cognitive disabilities model van Claudia Allen. Dit model onderscheidt zes opeenvolgende gedragsniveaus waarin uitspraken kunnen worden gedaan over begeleiding en benadering van clienten.
Door inzicht te krijgen in dit model en de verschillende gedragsniveaus, kunnen zorgverleners hun aanpak afstemmen op de behoeften van de cliënt.
​
Doel en opbouw
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor verpleging/verzorging en begeleiding.
Doel van de scholing is:
-
De cursist is bekend met de verschillende cognitieve processen en de gevolgen van de verstoring ervan na hersenletsel.
-
De cursist is bekend met de cognitieve hiërarchie en het model van C. Allen, Cognitive disabilies model.
-
De cursist is in staat de verschillende gedragsniveaus te herkennen.
-
De cursist kan de juiste benadering passend bij het juiste gedragsniveau toepassen in de praktijk.
Werkwijze
De werkwijze welke zijn toegepast binnen deze scholing zij:
-
De workshop is interactief
-
De cursist krijgt de modellen en hun relaties uitgelegd ondersteund met filmmateriaal
-
Er worden praktische handvatten geboden, die direct na de scholing kunnen worden toegepast
Data
De datum wordt nader bepaald bij opdracht. Deze cursus bestaat uit 1 dagdeel (4 uur)
Scholing cognitief functioneren Stroke Keten
Vanuit ons werk als ergotherapeuten, delen wij ook onze expertise vanuit betrokkenheid bij strokeservice Eemland. Onze ervaring is dat er bij verschillende
professionals veel kennis is over cognitie, maar dat zij niet altijd
eenzelfde taal spreken.
​
Deze scholing over cognitieve revalidatie en klinisch redeneren biedt praktische handvatten voor het verbeteren van de behandeling van cliënten met hersenletsel. Ontdek samen met ons hoe het klinisch redeneermodel voor leervermogen kan helpen bij het afstemmen binnen de strokeketens.
Doel en opbouw
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor alle disciplines binnen de keten.
Doel van de scholing is:
-
De cursist is bekend met de verschillende cognitieve processen en de gevolgen van de verstoring ervan na hersenletsel.
-
De cursist is bekend met het model van Crosson, het model van Allen en de cognitieve hiërarchie
-
De cursist is in staat gedragsniveaus (model van Allen) te herkennen en heeft kennis van bijpassende benadering en instructie.
Werkwijze
De werkwijze welke zijn toegepast binnen deze scholing zij:
-
De workshop is interactief
-
De cursist krijgt de modellen en hun relaties uitgelegd ondersteund met filmmateriaal
-
Er worden praktische handvatten geboden, die direct na de scholing kunnen worden toegepast
Data
De datum wordt nader bepaald bij opdracht. Deze cursus bestaat uit 1 dag.